Wielu menedżerów i właścicieli firm przez dłuższy czas stara się unikać rozwiązywania konkretnych/nieprzyjemnych problemów. My robimy dokładnie odwrotnie:
ROZWIĄZYWANIE NIEPRZYJEMNYCH SYTUACJI
☝zmagamy się z nieprzyjemnymi faktami, naszym celem jest opanowanie stanów faktycznych, a nie tylko zebranie informacji o faktach (np. firma klienta jest komuś winna pieniądze? Odbieramy telefony, idziemy na spotkanie, komunikujeme, szukamy rozwiązania... ile osób jest bardziej skłonnych do ukrywania się)?
✌poszukujemy największych problemów, które stają nam na drodze (zadawaj sobie regularnie pytanie "JAKI JEST NAJWIĘKSZY PROBLEM MEGO BIZNESU?" a następnie aktywnie się nim zajmij)
👌 żaden dyrektor nie dowie się o wszystkich faktach za pośrednictwem swoich ludzi, dopóki sam nie zacznie ich szukać
(WYPISZ DZIESIĘĆ NAJWIĘKSZYCH PROBLEMÓW TWOJEGO BIZNESU I UPORZĄDKUJ TĘ LISTĘ POD WZGLĘDEM WAŻNOŚCI )
👊 jeśli zyski Twojej firmy nie rosną wraz z upływem czasu, a nawet spadają, nie obwiniaj nikogo innego – weź odpowiedzialność i uznaj, że przyczyną tego stanu rzeczy są właśnie te podstawowe zagadnienia:
a) zaniedbywanie obowiązków
b) marnotrawstwo
c) brak współpracy
d) ograniczenie wynikające z ciągłego powtarzania czynności wykonywanych automatycznie
e) pasywny biznes (czy znasz dochodową firmę, która nie ma w pełnym rozkwicie/opanowaną sprzedaż?)
A jakie są Twoje doświadczenia z podejściem do rozwiązywania problemów?