Po ponad 25 latach istnienia naszej firmy stwierdziliśmy, że dochodzimy do pewnej stagnacji, głównie pod względem entuzjazmu pracowników i ogólnego podejścia do dalszej działalności i rozwoju firmy.
W związku z tym z początkiem 2019 roku dokonaliśmy pewnych zmian organizacyjnych dotyczących sposobu sprzedaży, a częściowo także obsady. W tym samym czasie Pan Čerbák, przedstawiciel firmy J.I.P., skontaktował się z nami telefonicznie i próbował zaproponować nam rozwiązanie relacji wewnątrzfirmowych oraz innych działań ważnych dla zdrowego funkcjonowania firmy. Zasadniczo podziękowaliśmy mu za ofertę usługi, mówiąc, że znamy problemy i dopiero zaczynamy je rozwiązywać po swojemu z naszymi pracownikami. Umówiliśmy się, że da nam trzy miesiące, a potem się spotkamy i zobaczymy, jak dalej działać.
Po czterech miesiącach, kiedy sami nie poczyniliśmy znaczących postępów w zmianach firmy, odbyło się osobiste spotkanie z zarządem J.I.P.
Od wyjaśnienia sposobu i procedury ewentualnej współpracy był to pierwszy punkt zwrotny. Pan Jemelka przedstawił wyrafinowany sposób współpracy, jakiego wcześniej nie doświadczyłem. Wstępna analiza sytuacji kadrowej i działalności naszej firmy, ujawniała krytyczne obszary w firmie oraz perspektywy dalszego rozwoju.
Wszystko to za darmo, płatność nastąpiła dopiero po ewentualnym rozpoczęciu współpracy. Ponadto proponuje powołanie na początku współpracy zewnętrznego managera do zarządzania firmą, który najlepiej dopasuje się do rodzaju i potrzeb firmy oraz dokona wszelkich zmian za naszą zgodą.
Po tej początkowej fazie zaczęliśmy poważnie myśleć o bezpośredniej współpracy, ale wciąż odbywała się runda wizyt referencyjnych w firmach, które już od jakiegoś czasu współpracowały z firmą J.I.P. Referencje były interesujące, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Ostatecznie wszystko w dużej mierze zależało od doboru odpowiedniego managera, który odpowiadałby zarówno aspektowi ludzkiemu, jak i zawodowemu. To był ostatni i najważniejszy krok do rozpoczęcia współpracy. Można powiedzieć, że nam się to również udało, dlatego od ponad roku z sukcesem współpracujemy z firmą J.I.P.
Stworzyliśmy nową strukturę organizacyjną naszej firmy, wyczyściliśmy i dostosowaliśmy wewnętrzne systemy i kanały komunikacji, wprowadziliśmy nową motywację dla pracowników oraz kontynuujemy wzmacnianie stabilności i konkurencyjności naszej firmy.
Dzięki współpracy z firmą J.I.P. mogliśmy wprowadzić zmiany, o których konieczności wiedzieliśmy, ale nie byliśmy w stanie samodzielnie ich wprowadzić w życie i zastosować w naszych warunkach.
Pan Jemelka to człowiek na swoim miejscu, posiada bogate doświadczenie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii i biznesu.
Współpracę z nim możemy polecić wszystkim, którzy stoją przed decyzją jak dalej po 25 latach we własnej firmie i jak przeprowadzić pokoleniową zmianę w zarządzaniu firmą i jednocześnie przenieść ją na wyższy poziom.
Prezesowie spółki BS vinařské potřeby s.r.o